Blog Lea Vojtekova: Co mají pohádky společného s imigranty? Možná víc, než si myslíte…

Vyšlo na IVČRN dne 3.9.2015 (link)

Z psychologie víme, že zkušenosti z raného dětství (do 6 let) rozhodujícím způsobem ovlivňují vývoj osobnosti. Takže si představte, že se celé dětství učíte o tom, jak jsou ženy méněcenné, že trest za odpadlictví od islámu je v pořádku, že jediné správné je právo šaría.

A teď si představte pohádky pro muslimské děti. Například pohádku o tom, jak matce mučedníků, jejíž čtyři synové zemřeli v boji proti Peršanům, „za Alláha“ a přesto nebyla smutná. Nebo když Mickey Mouse vypráví dětem o tom, jak mají nenávidět a zabíjet Židy a další nevěřící. Ano, tohle se učí muslimské děti.

Takové vzorce chování se vám pod kůži zaryjí. To, že někdo přijde do jiného kulturního (evropského) prostředí, neznamená, že přebere i jeho hodnoty. Naopak, v cizím a nejistém prostředí se přimkne právě k hodnotám, které zná. Tedy islámským. Když mluvíme o genech, mluvíme také o dědičnosti. A to samé platí i v kultuře. Hodnoty, zvyky, právo se předává z generace na generaci. Lidé se učí napodobováním. Proč slavíme Vánoce? Proč je zvykem chodit na Velikonoce s pomlázkou? Proč netrestáme odpadlíky od křesťanství smrtí? Protože tohle všechno se učíme od předchozích generací tzv. napodobováním.

Takže když Češi, Slováci, Poláci a další národy odmítají přijímat muslimské imigranty, není to xenofobií nebo rasismem. Vůbec ne. Je to tím, že většina z nás chápe a vidí i z reálných zkušeností, že (ne)kulturní vzorce chování si sebou muslimové přináší i navzdory tomu, že utíkají před islámem. Nenechme si vnutit pocit viny.

http://vojtekova.blog.idnes.cz/c/475299/co-maji-pohadky-spolecneho-s-imigranty-mozna-vice-nez-si-myslite.html

Isis-children-2-v3

Diskuze:

Z psychologie víme, že zkušenosti z raného dětství (do 6 let) rozhodujícím způsobem ovlivňují vývoj osobnosti. Takže si…

Posted by Islám v České republice nechceme on 3. září 2015

Komentáře

comments