Tušíte, v jakém duchu probíhá občanská výchova na škole Vašich dětí?

Vyšlo na IVČRN dne 10.10.2015 (link)

„Pražské štěkny“ propagují vymývání mozků na základkách. Ptejte se učitelů na rodičovských schůzkách, jestli budou s dětmi řešit imigraci – a jestli ji budou řešit podle nějakého příčetnějšího materiálu, než toho o kterém se pořád píše a mluví… znovu upozorňujeme – propagovaný program je JEN JEDEN Z MNOHA materiálů, které můžou občankáři využít.


Kdo nečetl, psali jsme o tom už před několika dny:
Média propagují manipulativní manuál na výklad imigrační krize od ideologicky kované Petry Slámové z Asociace učitelů občanské výchovy, jakoby byl jediným materiálem pro školy. Zcela ignorují jiné, informačně hodnotnější programy, zaměřené nikoliv na manipulaci s emocemi a na citové vydírání, ale na data a fakta. Třeba jako ten, který připravila Iva Petříková z portálu Výchova k občanství.

Srovnejte sami … a zeptejte se učitele občanky ve vaší škole, jakým způsobem bude vypadat výuka i u vás.

Propagovaná Slámová vychází z názoru, že zpravodajství varující před obrovskými riziky imigrační vlny je „pokřivené“ a má potřebu to „vyvážit“. Vše je cíleno na emoce, soucit. Nesmí chybět ani zavádějící srovnání s imigrací po roce 1968 a bude se samozřejmě hlavně vybízet k solidaritě a pomoci potřebným. Nakonec studenti napíší práci na téma: Myslím, že i já bych dokázal/a pomoci…
http://www.obcankari.cz/edukacni-material-pracovni-list-kdo…
http://www.obcankari.cz/edukacni-material-pracovni-list-mig…

Pracovní metodika od Ivy Petříkové „Kolik nás stojí migranti“ se věnuje migraci z ČR v dějinách i imigraci do ČR po roce 1989. Vysvětluje jak přesně funguje imigrační politika České republiky, poskytuje fakta o podmínkách udělení azylu v ČR, o tom kolik stát vynakládá peněz, jaký je početní vývoj i národnostní složení žadatelů o azyl v ČR a jak se situace může změnit. Je tam spousta zajímavého čtení i pro nás dospělé.
http://www.vychovakobcanstvi.cz/pvo/kolik-nas-stoji-

12047120_10153682964052938_5980350920233686128_n
Diskuze:

Komentáře

comments